Audyt SEO Stron WWW

Wstępem do działań mających na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania jest przeprowadzenie dokładnego Audytu SEO czyli analizy witryny pod kątem jej przyjazności dla przeszukujących sieć robotów oraz wykrycia ewentualnych błędów, które mogą negatywnie wpływać na progres witryny.

Audyt strony internetowej

Pierwszą czynnością podejmowaną przy rozpoczęciu audytu strony jest określenie jej budowy. Strony internetowe mogą być napisane w plikach html i php lub oparte na Systemach Zarządzania Treścią (CMS) – najpopularniejsze z nich to CMS Wordpress oraz Joomla! Audyt strony internetowej stworzony z uwzględnieniem jej budowy pozwala na maksymalne wykorzystanie zalet poszczególnych języków kodowania w jakich stworzona zostałą strona jak i określenie już na wstępie ograniczeń, jakie występują przed deweloperami lub specjalistami SEO, którzy audyt takiej strony będą wdrażać. Audyt strony internetowej jest procesem wielostopniowym, podczas którego dokonuje się analizy kolejnych elementów strony.

Składniki Audytu SEO

  • 1. Czystości kodu strony.
  • 2. Kompresji plików.
  • 3. Obecności meta danych na każdej podstronie oraz ich unikalności.
  • 4. Obecności nagłówków H1 oraz ich zgodności z prezentowaną treścią.
  • 5. Obecności grafik, ich formatu, rozmiaru oraz nazw plików.
  • 6. Sprawdzenie zawartych na stronie treści pod kątem SEO.
  • 7. Sprawdzenie szybkości działania strony i określenie możliwości poprawy ewentualnych błędów.
  • 8. Sprawdzenie przystosowania strony do urządzeń mobilnych.
  • 9. Poprawność wewnętrznego linkowania na stronie.
  • 10. Zakresu możliwych do przeprowadzenia prac optymalizacyjnych na stronie.

Pełna lista działań wykonywanych w czasie Audytu SEO strony internetowej obejmuje ponad 30 punktów, a profesjonalnie przeprowadzone działania przynoszą znacznie wyższe efekty aniżeli wykonanie „SEO Audytu on-line” lub podobnej usługi, która generuje raport w kilkanaście sekund na podstawie prostego algorytmu, który nie sprawdza indywidualnych cech strony, jej grupy odbiorczej czy założeń właściciela.

Audyt sklepu internetowego

Audyt SEO sklepu internetowego to skomplikowane działanie, do prawidłowego wykonania którego potrzebna jest praca doświadczonego zespołu specjalistów SEO.

Audyt sklepu internetowego prócz strony technicznej wymaga zaznajomienia się ze specyfiką branży, której produkty są w sklepie oferowane, grupą docelową odbiorców oraz rodzajem urządzeń z jakich będzie generowany największy ruch.

Algorytmy dokonujące darmowych audytów SEO stosują jednakowe założenia w stosunku do stron internetowych jak i sklepów. Jest to spowodowane brakiem analizy tematycznej strony i autorefleksji, której prosty program komputerowy nie posiada. Robot wykonujący audyt SEO przegląda kod strony wychwytując obecność lub brak obecności pewnych elementów na stronie nie biorąc pod uwagę, że brak nagłówków, lub powtarzające się tytuły to nie duplikacja treści, a produkty różniące się między sobą jedynie rozmiarem opakowania lub kolorem. Część elementów kodu strony uważana za niezbędne przy stronach internetowych w przypadku sklepu online powinna być pomijana, by nie wprowadzać na nich niepotrzebnego chaosu lub zbytnio nie obciążać serwera i uniknąć spowolnienia działania strony.

Istotne przy audycie sklepów internetowych jest określenie ich klientów. Osoby młode, poszukujące sprzętu do aktywnego spędzania czasu częściej korzystać będą z telefonów i tabletów odwiedzając sklep aniżeli osoby poszukujące mebli do salonu. Dla tych pierwszych ważna jest mobilność sklepu, szybkość działania i łatwość jego obsługi na urządzeniach przenośnych. Dla osób szukających mebli kluczowa będzie duża ilość zdjęć o dużym rozmiarze pozwalających na dokładne obejrzenie towaru. Na stronie sklepu meblowego lub sklepie z sukienkami kluczowe będą więc wysokiej jakości grafiki, które w przypadku urządzeń mobilnych jedynie spowalniają ładowanie strony powodując wzrost poboru danych.

W SiteProgress do audytów SEO stron www i sklepów internetowych zawsze podchodzimy indywidualnie dokonując pogłębionej analizy tematyki i grupy docelowej nim rozpoczniemy przygotowywanie zaleceń zmian na stronie.

Nie daj się zwieść darmowym audytom on-line. Powierz swoją stronę profesjonalistom.

Jesteśmy Tutaj