Optymalizacja Stron Internetowych

Czym jest optymalizacja?

SEO Optymalizacja to szereg działań mających na celu poprawę jakości i parametrów strony internetowej

Działania optymalizacyjne możemy podzielić na Optymalizację treści oraz optymalizację techniczną witryny.

Optymalizacja treści

Są to działania mające na celu poprawę jakości strony poprzez optymalizację znajdujących się na niej tekstów, ich rozbudowę oraz nasycenie frazami kluczowymi. Do optymalizacji treści zaliczamy również wprowadzenie mikroformatów na witrynę oraz przygotowanie odpowiednich Meta opisów i tytułów dla poszczególnych stron witryny. W kontekście zmian zachodzących w algorytmie wyszukiwarki Google i rosnącym znaczeniu zawartości merytorycznej witryn przy ich pozycjonowaniu odpowiednio przeprowadzona optymalizacja treści wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia wysokich pozycji oraz zdobycia ruchu dla witryny.

Optymalizacja techniczna

Określana jest ona również jako optymalizacja kodu . W ramach optymalizacji technicznej prowadzone są prace mające na celu kompilację plików html, css oraz js. Zmniejszenie ich rozmiarów i przyspieszenie działania. W ramach tego typu optymalizacji uzupełnia się również kod witryny o brakujące elementy jak ścieżki powrotu, adresy kanoniczne oraz usuwa się niepożądane elementy jak choćby ukryte backlinki prowadzące do witryn twórców szablonów i komponentów, które osłabiają pozycjonowanie witryny. Optymalizacja kodu strony pozwala na jej przyspieszenie co wpływa pozytywnie na ranking witryny w wyszukiwarce Google.

Optymalizacja stron internetowych

Optymalizację stron internetowych rozpoczynamy zawsze od dokładnej analizy osiąganych przez nią wyników w narzędziach testujących. Parametry takie jak prędkość wczytywania, rozmiar w MB, czy ilość kodu JS na stronie są kluczowe dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Strony o dużym rozmiarze i opóźniającym wczytywanie kodzie JS nie osiągnął wysokich pozycji, które gwarantują wysoką konwersję.

Wyszukiwarka Google wprowadza oddzielny indeks wyszukań dla urządzeń mobilnych, w którym pomijane będą strony nie przystosowane do wyświetlania na telefonach i tabletach oraz te, których wyświetlanie na nich jest utrudnione. Ważnymi czynnikami, które obniżają wartość strony dla urządzeń mobilnych jest jej rozmiar oraz prędkość wczytywania. Google będzie obniżać pozycje stron, których wczytanie będzie od internautów wymagało wykorzystania dużej części swojego pakietu internetowego.

Mając na uwadze zarówno komputery stacjonarne jak urządzenia mobilne optymalizując strony internetowe staramy się maksymalnie zwiększyć prędkość ich działania i komfort użytkowania dla odbiorcy. Te dwa czynniki pozwolą na osiągnięcie wysokich pozycji oraz wygenerowanie konwersji dla strony.

Optymalizacja sklepów internetowych

Sklepy internetowe są specyficznym rodzajem witryn. W procesie optymalizacji sklepów zazwyczaj nie posiadamy dostępu do plików, które znajdują się na serwerach platform sklepowych. W związku z tym możemy jedynie prowadzić optymalizację treści strony w obrębie kategorii i poszczególnych produktów, by możliwie maksymalnie wykorzystać wszystkie zalety platform oraz produktów.

To właśnie przy optymalizacji sklepów internetowych dużą rolę odgrywa zasada nowoczesnego pozycjonowania, czyli „kontent, kontent, kontent.” Sklep posiadający dobrej jakości i odpowiednio zoptymalizowaną treść może osiągnąć wysokie pozycje i utrzymać je w sposób stabilny.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty optymalizacji witryn!

Jesteśmy Tutaj