Pozycjonowanie Sklepów Internetowych

Każdy sklep internetowy ma w swoim założeniu przynosić zyski swoim właścicielom. Jest to przeciwieństwo stron internetowych, które mają za zadanie informować, edukować i budować znajomość towaru oraz Brandu właściciela strony. Taka świadomość Brandu przekłada się na zyski z oferowanych usług lub towarów dostępnych w sklepach. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego budowa rozpoznawalności Brandu schodzi na dalszą pozycję

Cele pozycjonowania sklepów internetowych

Wbrew powszechnej opinii – nawet samych właścicieli sklepów – podstawowym celem przy pozycjonowaniu sklepu internetowego nie jest budowa jego widoczności w sieci, a poprawa CTR i Konwersji.

Czym są CTR i Konwersja? CTR czyli Współczynnik Klikalności jak sama nazwa wskazuje określa stosunek liczby wyświetleń strony do kliknięć (wejść na nią). Sklep internetowy może znajdować się w TOP10 na najpopularniejsze frazy, które każdego dnia generują dziesiątki lub setki tysięcy wyświetleń i otrzymywać z nich znikomą liczbę wejść na stronę. Dlaczego tak się dzieje? Powodem będą źle zoptymalizowane Meta Dane i brak Call to Action. Profesjonalne przebudowanie Meta Danych oraz wybór odpowiednich fraz doprowadzą do wzrostu CTR strony, a w konsekwencji Konwersji, czyli w wypadku sklepów internetowych sfinalizowania zakupu przez klienta.

Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych nie można zapomnieć o budowaniu jego widoczności w sieci, szczególnie jeśli jest to sklep nowy, nadrzędnym celem zawsze pozostać powinno podnoszenie CTR.

Zasady Pozycjonowania sklepów internetowych

Sklep internetowy należy wyobrazić sobie jako drzewo. Strona główna jest jego pniem, kategorie gałęziami, a produkty to liście. Strona główna jest ważna, na niej opiera się cała konstrukcja sklepu i oglądając ją możemy często zobaczyć najpopularniejsze produkty lub te najnowsze. Strona główna informuje nas jednak tylko o tematyce sklepu, najważniejsze dla nas są kategorie, czyli gałęzie na których osadzone są liście, atrakcyjny element, który nas interesuje. Dobrze zoptymalizowana kategoria z bogatym opisem zawartości i odpowiednim Call to Action jest tym, co napędza pozycjonowanie naszego sklepu internetowego.

Możemy mieć najlepiej zoptymalizowaną stronę główną i najatrakcyjniejsze produkty, jeśli jednak nie mamy odpowiednio przygotowanych kategorii nie uda nam się osiągnąć zakładanego CTR i Konwersji. Właśnie dlatego przy pozycjonowaniu sklepów internetowych w pierwszej kolejności zajmujemy się maksymalną optymalizacją kategorii, następnie przechodząc do subkategorii, aż ostatecznie dojdziemy do produktów.

Dlaczego SiteProgress

Za wyborem naszej oferty pozycjonowania sklepów przemawia przede wszystkim wybór technik White Hat SEO, które nie zagrożą sklepowi uzyskaniem kar ze strony Google. Daje to stabilizację i perspektywę długotrwałych wzrostów podczas których właściciel sklepu nie musi przejmować się SEO mogąc skupić na pomnażaniu zysków.

Pozycjonujemy szeroko, co pozwala nam znaleźć klientów dla sklepu wśród fraz kluczowych, o których właściciel sklepu mógłby nawet nie pomyśleć jako o targecie i dostarczamy rozwiązania, które mają na celu generowanie zysków.

Oferta pozycjonowania sklepów internetowych od SiteProgress to kompleksowe rozwiązanie, które ugruntuje pozycję twojego sklepu w sieci!

Prócz sklepu posiadasz również stronę firmową? Skorzystaj również z oferty pozycjonowania stron internetowych w SiteProgress.

Zapraszamy!

Jesteśmy Tutaj